søndag 21. oktober 2012

Oppgave for barna i Mathallen, Oslo

Jeg var på besøk i mathallen i går sammen med barna mine. De startet fort med å kjede seg, så jeg ga de en enkel oppgave.

For å engasjere barna i hele prosessen rundt et måltid ga jeg barna mine på 9 og 12 år oppgaven å lage et måltid basert på ting de fikk tak i her i mathallen. De fikk 20 minutter på seg til å finne ut hva de skulle lage og så skulle vå gå og hanlde det etterpå.

Med stor iver føk begge rundt i mathallen på jakt etter god mat som de selv hadde lyst på. Jeg så iveren i øynene. Dette var en oppgave de virkelig satte pris på og som var morsom. Etter bare noen minutter kom de tilbake med et forslag som jeg ba de om å sjekke ut om var i mathallen. De kom raskt til konklusjonen at det hadde de ikke, men de kunne bruke noe annet i stedet. Så de fortsatte sin jakt etter det som søndag ettermiddag skal bli et tapas måltid for hele familien.

De endte opp med følgende råvarer:
  • Økonolgisk pasta og pesto fra Via Italia
  • 4 ulike oster fra Den Blinde Ku med kirsebær marmelade
  • Bacon fra Slaktern
  • Hjortepølse og Einebærgele fra Smak av Valdres
  • Olivenfoccacia fra Baker Nikolaisen
  • Vår juice fra Melkerampa
  • I tillegg har v en del frukt og grønt hjemme fra før.

Jeg gleder meg veldig til å se hvordan dette ender i ettermiddag.

Hva tror du de kommer til å lage med dette utvalget? Svar i kommentarfeltet så kanskje barna kan hente inspirasjon fra akkurat deg?

God søndag!

PS! Rapport kommer i kveld! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar