onsdag 24. august 2011

Overraskelse til din kjære - hotell, spa og restaurant

Lørdag 20. august skulle jeg feire 2-års forlovelse med å overraske min kjære. Tanken falt fort på å gjenta den fantastiske opplevelsen vi hadde da vi forlovet oss. Med fare for at det ikke vil bli det samme.

Etter å ha booket og planlagt alt var jeg rimelig trygg på at dette skulle bli bra. Men jeg fikke en liten prøvelse på lørdag morgen da telefonen vekket meg. Det var Grand Hotel som ringte og lurte på om vi kunne flytte til et annet hotell pga overbooking. Jeg forklarte situasjonen og om planen og fikk raskt svar på at de skulle få til mitt opplegg. Det var bra!

Standard Rom på Grand Hotel, Oslo
Så kl 1500 sjekket vi inn på et av de vanlige rommene på Grand Hotell i Oslo. Vi ble møtt av en vennlig resepsjon som raskt ordnet nøkler. Deretter ruslet vi opp til rommet som lå i 6. etg. Rommene på Grand er helt klart fine, men litt gammeldagse etter mitt skjønn. Etterpå fikk vi ruslet en tur i sentrum og spist en fantastisk is på Ben & Jerry i Karl Johans gate. Deres is er en høydare. Spesielt Cookie Dough. :-D

Kl 1730 ruslet vi opp til Artesia, SPA avdelingen på Grand. Der ble vi møtt av en hyggelig jente som raskt registrerte oss og tilbø oss noe å drikke. Noe vi selvsagt ikke takket nei til. Vi bestilte to øl, men det viste seg at de var tom for akkurat det øllet. Etter litt om og men ble det to STORE glass med musserende. Vi hadde bestilt DUO behandling (begge er på samme rom) med aromamasasje. Våre massører tok oss godt imot og ga oss 90 minutter med fantastisk massasje. De 90 minutten fløy utrolig fort! Vi kan absolutt anbefale spa opplevelser her.



Artesia SPA & Velvære på Grand Hotel.
Litt senere satte vi oss i taxi opp til Restaurant Bagatelle der vi spiste middaagen etter forlovelsen. Den gangen var det Eivind Hellstrøm som drev stedet og vi var utrolig spente på hvordan det var blitt nå. Ryktene ville ha det til at det var blitt mye dårligere. Så feil rykter kan ta! Vi fikk et av våre beste måltider i Norge. Både vin og mat var helt fantastisk! Restaurantanmeldelse kommer i et eget innlegg. Men dere kan trygt bestille bord på Restaurant Bagatelle. Det bør dere!!!
Utenfor Restaurant Bagatelle

Kvelden ble avsluttet med en god tur på byen med flotte venner og var en kjempe suksess!

Husk å glede og overraske din kjære du og!

Vurderinger (fra 1-10, der 1 er forferdelig og 10 er fantastisk):
Grand Hotel, Standard Rom: 7
Artesia SPA på Grand Hotell: 8
Restaurant Bagatelle: 8

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar